20% groeien zonder extra personeel

Woertman laat organisatie beter presteren met Exact

“Zeer goede service richting onze klanten. Zeggen wat je doet en doen wat er gezegd is. Dat is de kracht van mijn bedrijf”, aldus Martin van Rossum, directeur van Woertman Nederland.

Vanuit Nieuwegein levert Woertman Nederland producten als blenders, professionele vaatwasmachines en magnetronovens aan de horeca en bakkerijen. Relaties, zoals HEMA, Albert Heijn en Bakker Bart stellen niet alleen eisen ten aanzien van de apparatuur, maar ook aan de leverancier. Een accurate serviceverlening is een belangrijke succesfactor.

Woertman Nederland weet in meer dan 95% van de gevallen storingen binnen 24 uur te verhelpen dankzij goed opgeleide monteurs en snelle serviceprocessen. Exact Globe en Synergy met Field Service spelen hierin een belangrijke rol.

Field Service als concurrentiemiddel

‘Om de organisatie beter te laten presteren is ICT een goed middel’, aldus de heer van Rossum. ‘Door de inzet van Exact is de organisatie merkbaar verbeterd. Buitendienstmedewerkers hebben nu online toegang tot het systeem, ideaal voor vertegenwoordigers en monteurs. Het is nu altijd en overal mogelijk om te zien wat er speelt bij de klant. Voor de buitendienst is het dan ook heel gemakkelijk om klanten van informatie te voorzien’.

Van Rossum: ‘De Field Service applicatie binnen Exact Synergy zorgt voor automatische en foutloze facturatie van alle service orders en onderhoudscontracten. Met het digitale planbord is een monteur inplannen heel eenvoudig en we weten ook meteen waar we nog ruimte hebben.
De service module houdt van alle klanten bij welke apparatuur er aanwezig is, welke garantie er geldt, welke tarieven worden berekend, etc. Het resultaat is een correcte factuur waar weinig werk voor hoeft te worden verzet. Dat was in het verleden wel anders.’

Het resultaat bij Woertman Nederland

Van Rossum: ‘We zijn live gegaan op 1 januari, vervolgens 20% gegroeid in omzet en dat zonder extra personeel. Gewoon omdat Exact ons veel werk uit handen neemt.’

Keuze voor AB

‘Exact bleek meer mogelijkheden in huis te hebben dan de andere pakketten die we hebben bekeken, vooral door de service module in Exact Synergy.’ AB rolde als beste implementatiepartner uit de bus. ‘Goed onderling contact, duidelijk ervaring met service en logistiek en een deskundig advies hebben de doorslag gegeven.’, aldus van Rossum.

  • 20% gegroeid zonder extra personeel
  • Geïntegreerde real-time Fieldservicemodule
  • Buitendienstmedewerkers online toegang tot het systeem
Exact heeft meer mogelijkheden dan de andere pakketten
Bekijk onze events
Bekijk alle events

Wij helpen u
graag verder!

088 456 1234

Afspraak maken