Verkooppartners wereldwijd real-time in de gaten houden met SalesDash

Twin Air in control met SalesDash

In SalesDash is de omzet vanuit elk mogelijk perspectief te analyseren. Voor Twin Air betekent dit enorme tijdswinst. Als wereldwijde speler houdt Twin Air graag alle verkooppunten nauwlettend in de gaten. SalesDash maakt het mogelijk, in no time.

Bent u niet thuis is de crossmotorsport, dan heeft u wellicht nog nooit van Twin Air gehoord. Maar de luchtfilter fabrikant uit Veghel is wereldwijd marktleider. Over de hele wereld worden de filters van Twin Air gebruikt in vrijwel alle crossmotoren. Alleen al naar de VS, waar Twin Air een marktaandeel heeft van 68%, worden containers vol met filters verscheept.

Om de verkoop in alle verschillende landen in goede banen te leiden heeft Twin Air verkooppartners in vrijwel elk land. In Nederland is dat Techno Motor Veghel (TMV), een volle zus van Twin Air. De verkooppartners verkopen filters en allerlei andere onderdelen aan de retail en zo belanden de filters van Twin Air in motorfietsen over de hele wereld.

SalesDash voorziet in de behoefte aan overzicht

SalesDash biedt meer dan 60 overzichten om de omzet te analyseren. Daar had Twin Air al een hele tijd behoefte aan. “We bespreken nu iedere week in het management overleg de cijfers uit SalesDash en iedereen bereidt dat ook voor.”

Betere beslissingen

SalesDash bespaart Twin Air heel veel tijd. “Doordat we wereldwijd verkooppartners hebben is de hoeveelheid data enorm. Bovendien heeft elk type motor van elk merk zijn eigen filters. Zou ik vóór SalesDash willen weten welk filter in welk land, via welke partner het best wordt verkocht of stijgers en dalers in beeld willen brengen, dan was ik daar écht uren, zo niet dagen, mee bezig. Nu is het een druk op de knop. Ik vertel de directeur, terwijl hij in de auto met mij zit te bellen, alles wat hij weten wil.”, aldus Frank Suppers, controller bij Twin Air en TMV.

“Doordat alles nu veel sneller gaat en inzichtelijk is, heb ik tijd over om me te verdiepen in de reden waarom een product meer of minder wordt verkocht. Zodoende kunnen we betere beslissingen nemen.”

  • Omzet analyseren op alle mogelijke manieren
  • Realtime heldere informatie uit Exact
  • Standaard Add-on van AB
Ik kan de directeur nu alle verkoopcijfers geven die hij maar wil
Bekijk onze events
Bekijk alle events

Wij helpen u
graag verder!

088 456 1234

Afspraak maken